Waarom een SEO-expert een oplossing kan betekenen

Gevonden worden in zoekmachines als Google wordt steeds lastiger. Waar je er vroeger mee weg kwam om het zoekwoord waarop je gevonden wilde worden zo vaak mogelijk op het scherm te typen, lukt dat nu niet meer. Sterker nog, je wordt ervoor gestraft met een lagere positie. Tegenwoordig gaat het om relevantie, die gemeten wordt aan de hand van gedrag van bezoekers op jouw site. Een SEO specialist helpt je met het op de juiste manier inrichten van jouw website.

Lukt het jouw niet om hoger te komen in Google?

Heb je jouw site al een tijdje online en lukt het maar niet om hoog in de rankings van zoekmachines te komen. In dat geval zal jou SEO en linkbuilding niet helemaal optimaal zijn ingericht. In dat geval kan het je helpen eens met een SEO specialist naar jouw website te kijken. Deze specialist kijkt als copywriter naar de tekst op jouw website en de links naar jouw site. Je kan de aanpassingen natuurlijk zelf doen of, als er veel aanpassingen nodig zijn, het uitbesteden aan de specialist.

Google heeft steeds meer updates

Is je website ook geraakt door de Panda of Penquin update? Als dit je niets zegt, kijk dan eens naar je posities binnen Google. Als deze in de afgelopen maanden gekelderd zijn zonder dat daar een duidelijke reden voor te vinden was, dan is het antwoord op de eerste vraag ja. Jouw teksten of linkbuildingprofiel is dan in de ogen van Google verkeerd opgebouwd. Je zult dit moeten aanpassen om je positie terug te winnen. Een SEO specialist kan je daarbij helpen.

Een online marketing bureau inhuren

Een online marketing bureau inhuren is niet goedkoop. Meestal ben je een paar honderd euro per maand kwijt. Dat lijkt duur, maar vergeet niet hoeveel verkeer je door een goede SEO tekst naar je site kunt krijgen. Dit kun je ook met SEA realiseren maar, reken het maar eens uit, dat is per saldo een pak duurder. En vergeet ook niet dat elke bezoeker die op basis van de juiste zoekwoorden op jouw site komt meer dan geïnteresseerd is om jouw producten te kopen.

Jij bent expert op jouw vakgebied en kunt daar uren over praten. Dit vertaal je naar jouw website. Daarna blijkt dat je website in Google niet is terug te vinden. Dat komt doordat jouw verhaal uiteraard klopt, maar voor een zoekmachine lastig is te interpreteren. Een zoekmachine kijkt naar consistent woord- en synoniemengebruik en kijkt naar woorden waar de aandacht op wordt gevestigd in titels, tussenkopjes, bulleted lists en links. Een SEO specialist kan jou helpen de content te herschrijven naar vindbare tekst.