Annadiva

Annadiva

Annadiva is een webwinkel gespecialiseerd in lingerie en badmode. De site is gebouwd met Magento als platform. Initiële investering in de website bedroeg zo’n €10.000. De bouw van de site is verzorgd door Madia. Madia is gespecialiseerd in de ontwikkeling van Magento websites.

Basis Magento functionaliteit
De site is grotendeels gebaseerd op de standaard functionaliteit die Magento biedt. De structuur is opgebouwd uit een home page, categorie pagina’s en de product detail pagina’s. Voor Annadiva is specifiek nagedacht over de presentatie van de producten. Lingerie sites worstelen doorgaans met de vraag of ze bh’s en slips beide los tonen in hun webshop of als setje. Bij Annadiva is gekozen om de bh als uitgangspunt te nemen waarbij bezoekers de mogelijkheid krijgen om de slip bij de keuze voor de bh als gerelateerd product er bij te bestellen.

Direct naar Checkout of niet?
Magento biedt standaard een afrekentraject (checkout) als optie aan om op de site op te nemen.  Bij Annadiva kunnen mensen terwijl ze shoppen hun producten in hun winkelwagentje leggen. Bij Magento bestaat vervolgens de keuze om bezoekers te leiden naar het winkelwagentje (checkout) of op de productpagina te laten met een melding boven in beeld dat een product is toegevoegd aan het winkelwagentje. Ervaring leerde al snel dat conversiepercentages van de site hoger waren als mensen direct doorgeleid werden naar de checkout. Bezoekers komen sneller bij de kassa uit (checkout one page in Magento termen). Deze kassafunctionaliteit is lichtelijk aangepast om bezoekers duidelijker door de stappen heen te leiden.

Magento kan wat traag zijn
Verder is veel aandacht besteed aan het design van de website. Lingerie en badmode zijn belevingsproducten en vragen om fraaie vormgeving. Wel is Magento relatief wat trager als website. Het toevoegen van extra afbeeldingen en bijvoorbeeld indicaties in plaatjes als ‘nieuw’ of ‘sale’ maken een site nog wat trager.

Screenshots